REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
 1. Niniejszy Regulamin okreĹla ogĂłlne warunki, zasady oraz sposĂłb sprzedaĹźy prowadzonej przez PPHU EXPERT PaweĹ Szoda z siedzibÄ w CheĹmie, za poĹrednictwem sklepu internetowego rekawicenitrylowe.pl (zwanego dalej: âSklepem Internetowymâ).
§ 1 Definicje
 1. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziaĹku do piÄ tku z wyĹÄ czeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
 2. Dostawa - oznacza czynnoĹÄ faktycznÄ polegajÄ cÄ na dostarczeniu Klientowi przez SprzedawcÄ, za poĹrednictwem Dostawcy, Towaru okreĹlonego w zamĂłwieniu.
 3. Dostawca - oznacza firmÄ kurierskÄ , z ktĂłrÄ wspĂłĹpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy TowarĂłw.
 4. HasĹo - oznacza ciÄ g znakĂłw literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostÄpu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
 5. Klient - oznacza podmiot, na rzecz ktĂłrego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogÄ byÄ Ĺwiadczone usĹugi drogÄ elektronicznÄ lub z ktĂłrym zawarta moĹźe byÄ Umowa sprzedaĹźy.
 6. Konsument - oznacza osobÄ fizycznÄ dokonujÄ cÄ z przedsiÄbiorcÄ czynnoĹci prawnej niezwiÄ zanej bezpoĹrednio z jej dziaĹalnoĹciÄ gospodarczÄ lub zawodowÄ .
 7. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla kaĹźdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez SprzedawcÄ, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy Ĺwiadczenia usĹugi Prowadzenie Konta Klienta.
 8. Login - oznacza indywidualne oznaczenie Klienta, przez niego ustalone, skĹadajÄ ce siÄ z ciÄ gu znakĂłw literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z HasĹem do zaĹoĹźenia Konta Klienta w Sklepie Internetowym. Login jest wĹaĹciwym adresem poczty elektronicznej Klienta.
 9. PrzedsiÄbiorca - oznacza osobÄ fizycznÄ , osobÄ prawnÄ lub jednostkÄ organizacyjnÄ niebÄdÄ cÄ osobÄ prawnÄ , ktĂłrej ustawa przyznaje zdolnoĹÄ prawnÄ , prowadzÄ cÄ we wĹasnym imieniu dziaĹalnoĹÄ gospodarczÄ lub zawodowÄ i dokonujÄ cÄ czynnoĹci prawnej zwiÄ zanej bezpoĹrednio z jej dziaĹalnoĹciÄ gospodarczÄ lub zawodowÄ .
 10. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
 11. Rejestracja - oznacza czynnoĹÄ faktycznÄ dokonanÄ w sposĂłb okreĹlony w Regulaminie, wymaganÄ dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalnoĹci Sklepu Internetowego.
 12. Sprzedawca - oznacza PPHU EXPERT PaweĹ Szoda z siedzibÄ Â w CheĹmie, NIP: 5632042188, REGON:110607300Â
 13. Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod ktĂłrymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, dziaĹajÄ ce w domenie rekawicenitrylowe.pl
 14. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez SprzedawcÄ za poĹrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogÄ cy byÄ przedmiotem Umowy sprzedaĹźy.
 15. TrwaĹy noĹnik - oznacza materiaĹ lub narzÄdzie umoĹźliwiajÄ ce Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiĹcie do niego, w sposĂłb umoĹźliwiajÄ cy dostÄp do informacji w przyszĹoĹci przez czas odpowiedni do celĂłw, jakim te informacje sĹuĹźÄ , i ktĂłre pozwalajÄ na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
 16. Umowa sprzedaĹźy - oznacza umowÄ sprzedaĹźy zawartÄ na odlegĹoĹÄ, na zasadach okreĹlonych w Regulaminie, miÄdzy Klientem a SprzedawcÄ .
§ 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
 1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majÄ tkowe prawa autorskie, prawa wĹasnoĹci intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a takĹźe do wzorcĂłw, formularzy, logotypĂłw zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (z wyjÄ tkiem logotypĂłw i zdjÄÄ prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarĂłw, do ktĂłrych to prawa autorskie naleĹźÄ do podmiotĂłw trzecich) naleĹźÄ do Sprzedawcy, a korzystanie z nich moĹźe nastÄpowaÄ wyĹÄ cznie w sposĂłb okreĹlony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodÄ Sprzedawcy wyraĹźonÄ na piĹmie.
 2. Sprzedawca doĹoĹźy staraĹ, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego byĹo moĹźliwe dla uĹźytkownikĂłw Internetu z uĹźyciem wszystkich popularnych przeglÄ darek internetowych, systemĂłw operacyjnych, typĂłw urzÄ dzeĹ oraz typĂłw poĹÄ czeĹ internetowych. Minimalne wymagania techniczne umoĹźliwiajÄ ce korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu to przeglÄ darka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 66 lub FireFox 60 lub Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, z wĹÄ czonÄ obsĹugÄ jÄzyka Javascript, akceptujÄ ca pliki typu âcookiesâ oraz ĹÄ cze internetowe o przepustowoĹci co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla kaĹźdej rozdzielczoĹci ekranu.
 3. Sprzedawca stosuje mechanizm plikĂłw "cookies", ktĂłre podczas korzystania przez KlientĂłw ze Strony Internetowej Sklepu, zapisywane sÄ przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urzÄ dzenia koĹcowego Klienta. Stosowanie plikĂłw "cookies" ma na celu poprawne dziaĹanie Strony Internetowej Sklepu na urzÄ dzeniach koĹcowych KlientĂłw. Mechanizm ten nie niszczy urzÄ dzenia koĹcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urzÄ dzeniach koĹcowych KlientĂłw ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urzÄ dzeniach. KaĹźdy Klient moĹźe wyĹÄ czyÄ mechanizm âcookiesâ w przeglÄ darce internetowej swojego urzÄ dzenia koĹcowego. Sprzedawca wskazuje, Ĺźe wyĹÄ czenie âcookiesâ moĹźe jednak spowodowaÄ utrudnienia lub uniemoĹźliwiÄ korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
 4. W celu zĹoĹźenia zamĂłwienia w Sklepie Internetowym za poĹrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz w celu korzystania z usĹug Ĺwiadczonych drogÄ elektronicznÄ za poĹrednictwem Strony Internetowej Sklepu, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
 5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treĹci o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usĹug nieodpĹatnych Ĺwiadczonych przez SprzedawcÄ, w sposĂłb sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszajÄ cy dobra osobiste osĂłb trzecich.
 6. Sprzedawca oĹwiadcza, iĹź publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usĹug Ĺwiadczonych drogÄ elektronicznÄ wiÄ zaÄ moĹźe siÄ z zagroĹźeniem pozyskania i modyfikowania danych KlientĂłw przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosowaÄ wĹaĹciwe Ĺrodki techniczne, ktĂłre zminimalizujÄ wskazane wyĹźej zagroĹźenia. W szczegĂłlnoĹci powinni stosowaÄ programy antywirusowe i chroniÄ ce toĹźsamoĹÄ korzystajÄ cych z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca siÄ do Klienta z proĹbÄ o udostÄpnienie mu w jakiejkolwiek formie HasĹa.
§ 3 Rejestracja
 1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiÄ zany jest dokonaÄ nieodpĹatnej Rejestracji.
 2. Rejestracja nie jest konieczna do zĹoĹźenia zamĂłwienia w Sklepie Internetowym.
 3. W celu Rejestracji, Klient powinien wypeĹniÄ formularz rejestracyjny udostÄpniony przez SprzedawcÄ na Stronie Internetowej Sklepu i przesĹaÄ wypeĹniony formularz rejestracyjny drogÄ elektronicznÄ do Sprzedawcy poprzez wybĂłr odpowiedniej funkcji znajdujÄ cej siÄ w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne HasĹo.
 4. W trakcie wypeĹniania formularza rejestracyjnego, Klient ma moĹźliwoĹÄ zapoznania siÄ z Regulaminem, akceptujÄ c jego treĹÄ poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
 5. W trakcie Rejestracji Klient moĹźe dobrowolnie wyraziÄ zgodÄ na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraĹşnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a takĹźe o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
 6. WyraĹźenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje moĹźliwoĹci zawarcia ze SprzedawcÄ umowy o Ĺwiadczenie drogÄ elektronicznÄ usĹugi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda moĹźe byÄ w kaĹźdej chwili cofniÄta, poprzez zĹoĹźenie Sprzedawcy stosownego oĹwiadczenia Klienta. OĹwiadczenie moĹźe zostaÄ przykĹadowo przesĹane na adres Sprzedawcy za poĹrednictwem poczty elektronicznej.
 7. Po przesĹaniu wypeĹnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwĹocznie, drogÄ elektronicznÄ na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez SprzedawcÄ. Z tÄ chwilÄ zawarta zostaje umowa o Ĺwiadczenie drogÄ elektronicznÄ usĹugi Prowadzenie Konta Klienta, zaĹ Klient uzyskuje moĹźliwoĹÄ dostÄpu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
§ 4 Zamówienia
 1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowiÄ oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie KlientĂłw do skĹadania ofert zawarcia Umowy sprzedaĹźy.
 2. Klient moĹźe skĹadaÄ zamĂłwienia w Sklepie Internetowym za poĹrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobÄ. Maksymalny termin realizacji zamĂłwienia wynosi 72 godziny. Zazwyczaj zamĂłwienia realizujemy do 24 godzin.
 3. Klient skĹadajÄ cy zamĂłwienie za poĹrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamĂłwienie wybierajÄ c Towar, ktĂłrym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamĂłwienia nastÄpuje przez wybĂłr polecenia "DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po skompletowaniu caĹoĹci zamĂłwienia i wskazaniu w âKOSZYKUâ sposobu Dostawy oraz formy pĹatnoĹci, skĹada zamĂłwienie przez wysĹanie formularza zamĂłwienia do Sprzedawcy, wybierajÄ c na Stronie Internetowej Sklepu przycisk âPotwierdzam i pĹacÄâ. KaĹźdorazowo przed wysyĹkÄ zamĂłwienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o ĹÄ cznej cenie za wybrany Towar i DostawÄ, jak teĹź o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiÄ zany ponieĹÄ w zwiÄ zku z UmowÄ sprzedaĹźy.
 4. ZĹoĹźenie zamĂłwienia stanowi zĹoĹźenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaĹźy TowarĂłw bÄdÄ cych przedmiotem zamĂłwienia.
 5. Po zĹoĹźeniu zamĂłwienia, Sprzedawca przesyĹa na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego zĹoĹźenia.
 6. NastÄpnie, po potwierdzeniu zĹoĹźenia zamĂłwienia, Sprzedawca przesyĹa na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informacjÄ o przyjÄciu zamĂłwienia do realizacji. Informacja o przyjÄciu zamĂłwienia do realizacji jest oĹwiadczeniem Sprzedawcy o przyjÄciu oferty, o ktĂłrej mowa w §4 ust. 4 powyĹźej i z chwilÄ jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaĹźy.
 7. Po zawarciu Umowy sprzedaĹźy, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyĹajÄ c je na TrwaĹym noĹniku, na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta podczas Rejestracji lub skĹadania zamĂłwienia adres.
§ 5 PĹatnoĹci
 1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowiÄ ceny brutto i nie zawierajÄ informacji odnoĹnie kosztĂłw Dostawy i wszelkich innych kosztĂłw, ktĂłre Klient bÄdzie zobowiÄ zany ponieĹÄ w zwiÄ zku z UmowÄ sprzedaĹźy, o ktĂłrych Klient bÄdzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i skĹadaniu zamĂłwienia.
 2. Klient moĹźe wybraÄ nastÄpujÄ ce formy pĹatnoĹci za zamĂłwione Towary:
 a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamĂłwienia rozpoczÄta zostanie po przesĹaniu Klientowi przez SprzedawcÄ potwierdzenia przyjÄcia zamĂłwienia oraz po wpĹyniÄciu ĹrodkĂłw na rachunek bankowy Sprzedawcy);
 b) poprzez zewnÄtrzny system pĹatnoĹci DotPay, obsĹugiwany przez firmÄ Dotpay Sp. z o.o. z siedzibÄ w Krakowie.
 3. Klient jest kaĹźdorazowo informowany przez SprzedawcÄ na Stronie Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiÄ zany dokonaÄ pĹatnoĹci za zamĂłwienie w wysokoĹci wynikajÄ cej z zawartej Umowy sprzedaĹźy.
 4. W wypadku niewywiÄ zania siÄ przez Klienta z pĹatnoĹci w terminie, o ktĂłrym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie pĹatnoĹci i informuje o nim Klienta na TrwaĹym noĹniku. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie pĹatnoĹci zawiera rĂłwnieĹź informacjÄ, Ĺźe po bezskutecznym upĹywie tego terminu, Sprzedawca odstÄ pi od Umowy sprzedaĹźy. W wypadku bezskutecznego upĹywu drugiego terminu na dokonanie pĹatnoĹci, Sprzedawca przeĹle Klientowi oĹwiadczenie o odstÄ pieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 6 Dostawa
 1. Sprzedawca realizuje DostawÄ na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 2. Sprzedawca jest zobowiÄ zany dostarczyÄ Towar bÄdÄ cy przedmiotem Umowy sprzedaĹźy bez wad.
 3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informacjÄ o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamĂłwienia.
 4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.
 5. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych od dnia zawarcia Umowy sprzedaşy.
 6. ZamĂłwione Towary sÄ dostarczane do Klienta za poĹrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamĂłwienia.
 7. W dniu wysĹania Towaru do Klienta (jeĹli nie wybrano moĹźliwoĹci osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzajÄ ca nadanie przesyĹki przez SprzedawcÄ.
 8. Klient obowiÄ zany jest zbadaÄ dorÄczonÄ przesyĹkÄ w czasie i w sposĂłb przyjÄty przy przesyĹkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyĹki Klient ma prawo ĹźÄ daÄ od pracownika Dostawcy spisania wĹaĹciwego protokoĹu.
 9. Klient ma moĹźliwoĹÄ odbioru osobistego zamĂłwionego Towaru. Odbioru moĹźna dokonaÄ w biurze Sprzedawcy, po wczeĹniejszym ustaleniu ze SprzedawcÄ terminu odbioru za poĹrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
 10. Sprzedawca, zgodnie z wolÄ Klienta, doĹÄ cza do przesyĹki bÄdÄ cej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturÄ VAT obejmujÄ cÄ dostarczane Towary.
 Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarowaÄ w momencie dokonywania zakupu, Ĺźe nabywa Towar, jako PrzedsiÄbiorca (podatnik). ZgĹoszenie powyĹźszej deklaracji, nastÄpuje poprzez podanie danych do wystawienia faktury.
 11. W przypadku nieobecnoĹci Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy skĹadaniu zamĂłwienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie prĂłbÄ kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w ktĂłrym Klient bÄdzie obecny. W przypadku zwrotnego odesĹania zamĂłwionego Towaru do Sklepu Internetowego przez DostawcÄ, Sprzedawca skontaktuje siÄ z Klientem drogÄ elektronicznÄ lub telefonicznie, ustalajÄ c ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.
§ 7 RÄkojmia
 1. Sprzedawca zapewnia DostawÄ Towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzglÄdem Klienta, jeĹźeli Towar ma wadÄ fizycznÄ lub prawnÄ (rÄkojmia).
 2. JeĹźeli Towar ma wadÄ, Klient moĹźe:
 a) zĹoĹźyÄ oĹwiadczenie o obniĹźeniu ceny albo odstÄ pieniu od Umowy sprzedaĹźy, chyba Ĺźe Sprzedawca niezwĹocznie i bez nadmiernych niedogodnoĹci dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadÄ usunie.
 Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeĹźeli Towar byĹ juĹź wymieniony lub naprawiany przez SprzedawcÄ albo Sprzedawca nie uczyniĹ zadoĹÄ obowiÄ zkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usuniÄcia wad. Klient moĹźe zamiast zaproponowanego przez SprzedawcÄ usuniÄcia wady ĹźÄ daÄ wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru ĹźÄ daÄ usuniÄcia wady, chyba Ĺźe doprowadzenie rzeczy do zgodnoĹci z umowÄ w sposĂłb wybrany przez Klienta jest niemoĹźliwe albo wymagaĹoby nadmiernych kosztĂłw w porĂłwnaniu ze sposobem proponowanym przez SprzedawcÄ. Przy ocenie nadmiernoĹci kosztĂłw uwzglÄdnia siÄ wartoĹÄ Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a takĹźe bierze siÄ pod uwagÄ niedogodnoĹci, na jakie naraĹźaĹby Klienta inny sposĂłb zaspokojenia.
 b) ĹźÄ daÄ wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usuniÄcia wady. Sprzedawca jest obowiÄ zany wymieniÄ Towar wadliwy na wolny od wad lub usunÄ Ä wadÄ w rozsÄ dnym czasie bez nadmiernych niedogodnoĹci dla Klienta.
 Sprzedawca moĹźe odmĂłwiÄ zadoĹÄuczynienia ĹźÄ daniu Klienta, jeĹźeli doprowadzenie do zgodnoĹci z UmowÄ sprzedaĹźy Towaru wadliwego w sposĂłb wybrany przez Klienta jest niemoĹźliwe lub w porĂłwnaniu z drugim moĹźliwym sposobem doprowadzenia do zgodnoĹci z UmowÄ sprzedaĹźy wymagaĹoby nadmiernych kosztĂłw. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
 3. Klient, ktĂłry wykonuje uprawnienia z tytuĹu rÄkojmi, jest obowiÄ zany dostarczyÄ rzecz wadliwÄ na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta bÄdÄ cego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
 4. Sprzedawca odpowiada z tytuĹu rÄkojmi, jeĹźeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upĹywem dwĂłch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usuniÄcie wady lub wymianÄ Towaru na wolny od wad przedawnia siÄ z upĹywem roku, lecz termin ten nie moĹźe zakoĹczyÄ siÄ przed upĹywem terminu okreĹlonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient moĹźe odstÄ piÄ od Umowy sprzedaĹźy lub zĹoĹźyÄ oĹwiadczenie o obniĹźeniu ceny z powodu wady Towaru. JeĹźeli Klient ĹźÄ daĹ wymiany Towaru na wolny od wad lub usuniÄcia wady, termin do odstÄ pienia od Umowy sprzedaĹźy lub zĹoĹźenia oĹwiadczenia o obniĹźeniu ceny rozpoczyna siÄ z chwilÄ bezskutecznego upĹywu terminu do wymiany Towaru lub usuniÄcia wady.
§ 8 Reklamacje
 1. Wszelkie reklamacje zwiÄ zane z Towarem lub realizacjÄ Umowy sprzedaĹźy, Klient moĹźe kierowaÄ w formie pisemnej na adres PPHU EXPERT, 22-100 CheĹm, ul. KraĹcowa 4K lub adres e-mail: sklep@rekawicenitrylowe.pl.
 2. Sprzedawca w ciÄ gu 14 dni od dnia ĹźÄ dania zawierajÄ cego reklamacjÄ, ustosunkuje siÄ do reklamacji Towaru lub reklamacji zwiÄ zanej z realizacjÄ Umowy sprzedaĹźy zgĹoszonej przez Klienta.
 3. Klient moĹźe zgĹosiÄ Sprzedawcy reklamacjÄ w zwiÄ zku z korzystaniem z usĹug nieodpĹatnych Ĺwiadczonych drogÄ elektronicznÄ przez SprzedawcÄ. Reklamacja moĹźe byÄ zĹoĹźona w formie elektronicznej i przesĹana na adres sklep@rekawicenitrylowe.pl. W zgĹoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeÄ opis zaistniaĹego problemu. Sprzedawca niezwĹocznie, lecz nie później niĹź w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
§ 9 Gwarancja
 1. Towary sprzedawane przez SprzedawcÄ mogÄ byÄ objÄte gwarancjÄ udzielonÄ przez producenta Towaru bÄ dĹş dystrybutora.
 2. W wypadku TowarĂłw objÄtych gwarancjÄ , informacja dotyczÄ ca istnienia i treĹci gwarancji jest kaĹźdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.
§ 10 OdstÄ pienie od Umowy sprzedaĹźy
 1. Klient bÄdÄ cy Konsumentem, ktĂłry zawarĹ UmowÄ sprzedaĹźy, moĹźe w terminie 14 dni odstÄ piÄ od niej bez podawania przyczyny.
 2. Bieg terminu na odstÄ pienie od Umowy sprzedaĹźy rozpoczyna siÄ od chwili objÄcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta.
 Konsument moĹźe odstÄ piÄ od Umowy sprzedaĹźy skĹadajÄ c Sprzedawcy oĹwiadczenie o odstÄ pieniu. OĹwiadczenie to moĹźe zostaÄ zĹoĹźone przykĹadowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za poĹrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy. OĹwiadczenie moĹźna zĹoĹźyÄ na formularzu, ktĂłrego wzĂłr zostaĹ zamieszczony przez SprzedawcÄ na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstÄ pienia. Do zachowania terminu wystarczy wysĹanie oĹwiadczenia przed jego upĹywem.
 Konsument moĹźe odstÄ piÄ od Umowy sprzedaĹźy, skĹadajÄ c Sprzedawcy oĹwiadczenie o odstÄ pieniu za poĹrednictwem formularza udostÄpnionego na stronie internetowej pod adresem: Elektroniczny Formularz odstÄ pienia. Do zachowania terminu wystarczy wysĹanie oĹwiadczenia przed jego upĹywem. Sprzedawca niezwĹocznie potwierdza Konsumentowi otrzymanie formularza zĹoĹźonego za poĹrednictwem strony internetowej.
 3. W przypadku odstÄ pienia od Umowy sprzedaĹźy, jest ona uwaĹźana za niezawartÄ .
 4. JeĹli Konsument zĹoĹźyĹ oĹwiadczenie o odstÄ pieniu od Umowy sprzedaĹźy zanim Sprzedawca przyjÄ Ĺ jego ofertÄ, oferta przestaje wiÄ zaÄ.
 5. Sprzedawca ma obowiÄ zek niezwĹocznie, nie później niĹź w terminie 14 dni od dnia otrzymania oĹwiadczenia Konsumenta o odstÄ pieniu od Umowy sprzedaĹźy, zwrĂłciÄ mu wszystkie dokonane przez niego pĹatnoĹci, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca moĹźe wstrzymaÄ siÄ ze zwrotem pĹatnoĹci otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesĹania Towaru, w zaleĹźnoĹci od tego, ktĂłre zdarzenie nastÄ pi wczeĹniej.
 6. JeĹźeli Konsument korzystajÄ cy z prawa do odstÄ pienia wybraĹ sposĂłb dostarczenia Towaru inny niĹź najtaĹszy zwykĹy sposĂłb Dostawy oferowany przez SprzedawcÄ, Sprzedawca nie jest zobowiÄ zany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztĂłw.
 7. Konsument ma obowiÄ zek zwrĂłciÄ Towar Sprzedawcy niezwĹocznie, jednak nie później niĹź w terminie 14 dni od dnia, w ktĂłrym odstÄ piĹ od Umowy sprzedaĹźy. Do zachowania terminu wystarczy odesĹanie Towaru na adres Sprzedawcy przed upĹywem tego terminu.
 8. W wypadku odstÄ pienia Klient bÄdÄ cy Konsumentem ponosi tylko bezpoĹrednie koszty zwrotu Towaru.
 9. JeĹli ze wzglÄdu na swĂłj charakter Towar nie moĹźe zostaÄ w zwykĹym trybie odesĹany pocztÄ , Sprzedawca informuje Konsumenta o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
 10. Konsument ponosi odpowiedzialnoĹÄ za zmniejszenie wartoĹci Towaru bÄdÄ ce wynikiem korzystania z niego w sposĂłb wykraczajÄ cy poza sposĂłb konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
 11. Sprzedawca dokonuje zwrotu pĹatnoĹci przy uĹźyciu takiego samego sposobu zapĹaty, jakiego uĹźyĹ Konsument chyba, Ĺźe Konsument wyraĹşnie zgodziĹ siÄ na inny sposĂłb zwrotu, ktĂłry nie wiÄ Ĺźe siÄ dla niego z Ĺźadnymi kosztami.
 12. Prawo odstÄ pienia od Umowy sprzedaĹźy nie przysĹuguje Klientowi bÄdÄ cemu Konsumentem w odniesieniu do umĂłw, w ktĂłrych Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczÄtowanym opakowaniu, ktĂłrej po otwarciu opakowania nie moĹźna zwrĂłciÄ ze wzglÄdu na ochronÄ zdrowia lub ze wzglÄdĂłw higienicznych, jeĹźeli opakowanie zostaĹo otwarte po dostarczeniu.
§ 11 UsĹugi nieodpĹatne
 1. Sprzedawca Ĺwiadczy na rzecz KlientĂłw, drogÄ elektronicznÄ usĹugi nieodpĹatne:
 a) Formularz kontaktowy;
 b) Prowadzenie Konta Klienta.
 2. UsĹugi wskazane w §11 ust. 1 powyĹźej Ĺwiadczone sÄ 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobÄ.
 3. Sprzedawca zastrzega sobie moĹźliwoĹÄ wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostÄpu do wybranych wymienionych usĹug, o czym poinformuje KlientĂłw w sposĂłb wĹaĹciwy dla zmiany Regulaminu.
 4. UsĹuga Formularz kontaktowy polega na wysĹaniu za pomocÄ formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomoĹci do Sprzedawcy.
 5. Rezygnacja z usĹugi nieodpĹatnej Formularz kontaktowy, moĹźliwa jest w kaĹźdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyĹania zapytaĹ do Sprzedawcy.
 6. UsĹuga Prowadzenie Konta Klienta dostÄpna jest po dokonaniu Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na udostÄpnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umoĹźliwiajÄ cego Klientowi modyfikacje danych, ktĂłre podaĹ podczas Rejestracji, jak teĹź Ĺledzenia stanu realizacji zamĂłwieĹ oraz historii zamĂłwieĹ juĹź zrealizowanych.
 7. Klient, ktĂłry dokonaĹ Rejestracji moĹźe zgĹosiÄ Sprzedawcy ĹźÄ danie usuniÄcia Konta Klienta, przy czym w przypadku zgĹoszenia ĹźÄ dania usuniÄcia Konta Klienta przez SprzedawcÄ, moĹźe ono zostaÄ usuniÄte do 14 dni od zgĹoszenia ĹźÄ dania.
 8. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostÄpu do Konta Klienta i usĹug nieodpĹatnych, w przypadku dziaĹania przez Klienta na szkodÄ Sprzedawcy lub innych KlientĂłw, naruszenia przez Klienta przepisĂłw prawa lub postanowieĹ Regulaminu, a takĹźe, gdy zablokowanie dostÄpu do Konta Klienta i usĹug nieodpĹatnych jest uzasadnione wzglÄdami bezpieczeĹstwa - w szczegĂłlnoĹci: przeĹamywaniem przez Klienta zabezpieczeĹ Strony Internetowej Sklepu lub innymi dziaĹaniami hakerskimi. Zablokowanie dostÄpu do Konta Klienta i usĹug nieodpĹatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbÄdny do rozwiÄ zania kwestii stanowiÄ cej podstawÄ zablokowania dostÄpu do Konta Klienta i usĹug nieodpĹatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostÄpu do Konta Klienta i usĹug nieodpĹatnych drogÄ elektronicznÄ na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
§ 12 OdpowiedzialnoĹÄ Klienta w zakresie zamieszczanych przez niego treĹci
 1. ZamieszczajÄ c treĹci oraz udostÄpniajÄ c je Klient dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treĹci. Zamieszczane treĹci nie wyraĹźajÄ poglÄ dĂłw Sprzedawcy i nie powinny byÄ utoĹźsamiane z jego dziaĹalnoĹciÄ . Sprzedawca nie jest dostawcÄ treĹci, a jedynie podmiotem, ktĂłry zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.
 2. Klient oĹwiadcza, Ĺźe:
 a) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majÄ tkowych, praw wĹasnoĹci przemysĹowej i/lub praw pokrewnych do â odpowiednio - utworĂłw, przedmiotĂłw praw wĹasnoĹci przemysĹowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotĂłw praw pokrewnych, ktĂłre skĹadajÄ siÄ na treĹci;
 b) umieszczenie oraz udostÄpnienie w ramach usĹug, o ktĂłrych mowa w §11 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczÄ cych osĂłb trzecich nastÄ piĹo w sposĂłb legalny, dobrowolny oraz za zgodÄ osĂłb, ktĂłrych one dotyczÄ ;
 c) wyraĹźa zgodÄ na wglÄ d do opublikowanych treĹci przez innych KlientĂłw oraz SprzedawcÄ, jak rĂłwnieĹź upowaĹźnia SprzedawcÄ do ich wykorzystania nieodpĹatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
 d) wyraĹźa zgodÄ na dokonywanie opracowaĹ utworĂłw w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
 3. Klient nie jest uprawniony do:
 a) zamieszczania w ramach korzystania z usĹug, o ktĂłrych mowa w §11 Regulaminu, danych osobowych osĂłb trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osĂłb trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
 b) zamieszczania w ramach korzystania z usĹug, o ktĂłrych mowa w §11 Regulaminu, treĹci o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.
 4. Sprzedawca ponosi odpowiedzialnoĹÄ za zamieszczane przez KlientĂłw treĹci pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie z §13 Regulaminu.
 5. Zabronione jest zamieszczanie przez KlientĂłw w ramach korzystania z usĹug, o ktĂłrych mowa w §11 Regulaminu, treĹci ktĂłre mogĹyby w szczegĂłlnoĹci:
 a) zostaÄ zamieszczane w zĹej wierze, np. z zamiarem naruszenia dĂłbr osobistych osĂłb trzecich;
 b) naruszaÄ jakiekolwiek prawa osĂłb trzecich, w tym prawa zwiÄ zane z ochronÄ praw autorskich i praw pokrewnych, ochronÄ praw wĹasnoĹci przemysĹowej, tajemnicÄ przedsiÄbiorstwa lub majÄ ce zwiÄ zek ze zobowiÄ zaniami o zachowaniu poufnoĹci;
 c) posiadaÄ charakter obraĹşliwy bÄ dĹş stanowiÄ groĹşbÄ skierowanÄ do innych osĂłb, zawieraĹyby sĹownictwo naruszajÄ ce dobre obyczaje (np. poprzez uĹźycie wulgaryzmĂłw lub okreĹleĹ powszechnie uznawanych za obraĹşliwe);
 d) pozostawaÄ w sprzecznoĹci z interesem Sprzedawcy, tj. treĹci stanowiÄ cych materiaĹy o charakterze reklamowym innego przedsiÄbiorcy lub produktu; treĹci nie zwiÄ zanych z dziaĹalnoĹciÄ Sprzedawcy; treĹci nieprawdziwych lub wprowadzajÄ cych w bĹÄ d;
 e) naruszaÄ w inny sposĂłb postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiÄ zujÄ cego prawa, normy spoĹeczne lub obyczajowe.
 6. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §13 Regulaminu, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treĹci zamieszczanych przez KlientĂłw w ramach korzystania przez nich z usĹug, o ktĂłrych mowa w §11 Regulaminu, w szczegĂłlnoĹci w odniesieniu do treĹci, co do ktĂłrych, opierajÄ c siÄ na doniesieniach osĂłb trzecich lub odpowiednich organĂłw, stwierdzono, Ĺźe mogÄ one stanowiÄ naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiÄ zujÄ cych przepisĂłw prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieĹźÄ cej kontroli zamieszczanych treĹci.
 7. Klient wyraĹźa zgodÄ na nieodpĹatne wykorzystywanie przez SprzedawcÄ umieszczonych przez niego treĹci w ramach Strony Internetowej Sklepu.
§ 13 ZgĹaszanie zagroĹźenia lub naruszenia praw
 1. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iĹź treĹÄ publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralnoĹÄ, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicÄ chronionÄ prawem lub na podstawie zobowiÄ zania, moĹźe powiadomiÄ SprzedawcÄ o potencjalnym naruszeniu.
 2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwĹoczne dziaĹania majÄ ce na celu usuniÄcie ze Strony Internetowej Sklepu, treĹci bÄdÄ cych przyczynÄ naruszenia.
§ 14 Ochrona danych osobowych
 1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone sÄ w Polityce prywatnoĹci.
§ 15 RozwiÄ zanie umowy (nie dotyczy UmĂłw sprzedaĹźy)
 1. ZarĂłwno Klient, jak i Sprzedawca mogÄ rozwiÄ zaÄ umowÄ o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ elektronicznÄ w kaĹźdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeĹźeniem zachowania praw nabytych przez drugÄ stronÄ przed rozwiÄ zaniem ww. umowy oraz postanowieĹ poniĹźej.
 2. Klient, ktĂłry dokonaĹ Rejestracji rozwiÄ zuje umowÄ o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ elektronicznÄ , poprzez wysĹanie do Sprzedawcy stosownego oĹwiadczenia woli, przy uĹźyciu dowolnego Ĺrodka komunikacji na odlegĹoĹÄ, umoĹźliwiajÄ cego zapoznanie siÄ Sprzedawcy z oĹwiadczeniem woli Klienta.
 3. Sprzedawca wypowiada umowÄ o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ elektronicznÄ poprzez wysĹanie do Klienta stosownego oĹwiadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas Rejestracji.
§ 16 Postanowienia koĹcowe
 1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialnoĹÄ z tytuĹu niewykonania lub nienaleĹźytego wykonania umowy, lecz w przypadku umĂłw zawieranych z Klientami bÄdÄ cymi PrzedsiÄbiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialnoĹÄ tylko w przypadku umyĹlnego wyrzÄ dzenia szkody i w granicach rzeczywiĹcie poniesionych strat przez Klienta bÄdÄ cego PrzedsiÄbiorcÄ .
 2. TreĹÄ niniejszego Regulaminu moĹźe zostaÄ utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na noĹniku lub pobranie w kaĹźdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
 3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaĹźy, strony bÄdÄ dÄ ĹźyĹy do rozwiÄ zania sprawy polubownie. Prawem wĹaĹciwym dla rozstrzygania wszelkich sporĂłw powstaĹych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
 4. Sprzedawca informuje Klienta bÄdÄ cego Konsumentem o moĹźliwoĹci skorzystania z pozasÄ dowych sposobĂłw rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeĹ. Zasady dostÄpu do tych procedur dostÄpne sÄ w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotĂłw uprawnionych do pozasÄ dowego rozpatrywania sporĂłw. MogÄ nimi byÄ w szczegĂłlnoĹci rzecznicy praw konsumenta lub WojewĂłdzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, ktĂłrych lista jest dostÄpna na stronie internetowej UrzÄdu Ochrony Konkurencji i KonsumentĂłw.
Sprzedawca informuje, Ĺźe pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostÄpna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporĂłw pomiÄdzy konsumentami i przedsiÄbiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
 5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamĂłwienia przyjÄte przez SprzedawcÄ do realizacji przed dniem wejĹcia w Ĺźycie nowego Regulaminu sÄ realizowane na podstawie Regulaminu, ktĂłry obowiÄ zywaĹ w dniu skĹadania zamĂłwienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w Ĺźycie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejĹciem w Ĺźycie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocÄ wiadomoĹci przesĹanej drogÄ elektronicznÄ zawierajÄ cej odnoĹnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treĹci Regulaminu obowiÄ zany jest zawiadomiÄ o tym fakcie SprzedawcÄ, co skutkuje rozwiÄ zaniem umowy zgodnie z postanowieniami §15 Regulaminu.
 6. Regulamin wchodzi w şycie z dniem 01.03.2020 r.